Засаждане на луковици

В предишна статия напомних , че луковиците на ранно пролетните цветя се засаждат през есента , но и сега също можете да започнете със засаждането , но в съдове . Луковиците , които се продават в градинските центрове или по цветарските магазини са достатъчно снабдени със запасни хранителни вещества , така че може спокойно да ги заложите в подходящи за целта саксии , сандъчета и други , по ваш избор подходящи съдове . Нека те не бъдат обаче много дълбоки  . На дъното поставете подходящ дренаж . Това се прави с цел излишната вода да се оттича безпрепятствено и да не преовлажнява излишно почвената смес в съда . Самите луковици също предварително се подготвят . Почистват се от излишни сухи люспи , внимателно се оглежда растежния връх да не е загнил евентуално , корените също се оглеждат . В момента на засаждането те са сухи и неугледни , но само след няколко дена , при подходящи условия , стават големи , здрави и силни .Antoanet.ad006 Засаждане на луковици

Луковиците на различните растения се засаждат по различен начин , тъй като изискват различна дълбочина на засаждане . Например лалето се поставя под почвената повърхност , докато зюмбюла почти върху почвата или до 1/3 от височината на луковицата може да бъде в почва . Можете да оформите различни композиции  с различни видове цветя . Комбинирайте  зюмбюл с хедера , плюс мини кипариси , с кокичета , минзухари , еднотипни и т.н.

Така поставени в почвата , луковиците се изнасят на слънчево , но защитено от големи студове място . Остъклени тераси , не отопляеми стаи с южно изложение , стъклени не отопляеми оранжерии . След като престоят така , може леко да навлажните почвата , ако преди засаждането е била по скоро суха , отколкото влажна . Поливането се прави внимателно и оскъдно , колкото да предизвика „ събуждането „ на корените . Обилните поливки ще доведат до загниване на луковиците .Antoanet.ad005 Засаждане на луковици

Желая ви успех в отглеждането на първите пролетни цветя !  Наслаждавайте се на прекрасния

им аромат и нежни цветове .

агр.инж. А.Великова

Публикувано е на 14.01.2010 в 17:53 в категориятаr Дейности. Можете да следите коментарите чрез RSS 2.0. Можете да Коментирате, или trackback от вашия сайт..

65 Коментара

  1. галина маринова Identicon Icon галина маринова каза:

    на каква дълбочина се засаждат луковиците на лилиума , и какви мерки се взимат , за да се предпази градината от нападение на сляпо куче .

    ...коментара е пуснат на 18.01.2010
  2. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Дълбочината , на която се засажда Лилиума варира и се обуславя от вида , размера на луковицата и от структурата на почвата . Дълбочината на засаждането е от 3 до 25 см .
    Лилиума се развива добре на богати на хранителни вещества, структурни, песъчливо-глинести почви , които са достатъчно влажни.
    И сега на втория Ви въпрос как да се предпази градината от нападение на сляпо куче . Начин за справяне с него е ултразвуков уред , който може да закупите в големите магазини. Една малка хитринка : сляпото куче не яде луковиците на нарциса…

    ...коментара е пуснат на 20.01.2010
  3. Елина Identicon Icon Елина каза:

    В началото на есента засадих луковици от зюмбюл в саксии , които оставих на терасата . Тъй като есента беше продължителна те покълнаха , сега , обаче при големите студове всичко замръзна . Дали през пролетта пак ще продължат да растат младите растения ?

    ...коментара е пуснат на 28.01.2010
  4. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    За луковиците няма проблем, щом са засадени. Почвата ги предпазва от измръзване и при условие да не ги внасяте след това в помещение с висока температура. Щом са в саксия обаче, от време на време ги проверявайте да не изсъхне почвата.

    ...коментара е пуснат на 29.01.2010
  5. Женя Identicon Icon Женя каза:

    Засадих луковици от кокичета и минзухари в саксии , преди около две седмици , започнаха да растат , ако ги изнеса на вън дали ще загинат?

    ...коментара е пуснат на 13.02.2010
  6. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Дръжте саксиите на светло и топло място. Ако до сега сте ги държали в стаята, може да забавите цъфтежа им, изнесете ли ги навън. Температурите едва от няколко дена са положителни, но се очаква отново застудяване. Не пропускайте да ги поливате, когато почвата просъхне. Ако луковичките ви са закупени от цветарски магазин, няма нужда да ги торите- при отглеждането им са достатъчно запасени с хранителни вещества.

    ...коментара е пуснат на 13.02.2010
  7. el Identicon Icon el каза:

    Ако сега си купя цъфнал зюмбюл или лале от магазин за цветя, мога ли да ги пресадя в сандъче и как да процедирам по-нототък?

    ...коментара е пуснат на 04.03.2010
  8. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Да, по принцип можете да ги засадите в сандъче, но цъфтежа на тези цветя е твърде кратък, така че по-добре им се радвайте така, а след като прецъфтят ги доотгледайте в саксийката, в която са в момента.
    Когато листната маса зажълтее може да извадите растенията и да ги съхраните на сухо и проветриво място, а през есента ги пренесете в двора.

    ...коментара е пуснат на 04.03.2010
  9. Весела Identicon Icon Весела каза:

    Есента си купих 7 луковици на Зюбмбюл. Сега на пролет тъкмо тръгнаха и…..изгниха до една! Бяха по две луковички в сандъче, не съм ги поливала много често, само ако повърхността на сандъчето е суха….бяха на терасата и се самонапояваха повече от дъжда….Защо изгниха…не са преполивани…Плитко ги бях засадила, горната йм част леко се подаваше….даже се притеснявах да не измръзнат…А в същите сандъчета имам и минзухарчета….те пък си цъфтят без промлем. Кажете ми моля ви, къде сгреших….хвърлих цели 7 луковички и сърцето ме боли…

    ...коментара е пуснат на 31.03.2010
  10. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте! Много вевоятно е луковиците от зюмбюли да са измръзнали поради извънредно ниските температури тази зима, ако сте ги засадили през есента. Ако сте ги сложили в сандъчетата по-късно може и да сте ги преполивали системно. Луковиците от зюмбюли пускат много бързо корени, които са много нежни и податливи на изгниване. Друга, малка вероятна възможност е да са били заразени с патоген, който да е причинил изгниването на луковиците.
    Нашия опит показва, че засадени у дома, през зимата зюмбюлите в стайни условия се развиват много бързо и имат продължителен цъфтеж.

    ...коментара е пуснат на 31.03.2010
  11. Весела Identicon Icon Весела каза:

    Здравейте, не знам защо, но ми няма коментара…

    ...коментара е пуснат на 01.04.2010
  12. Весела Identicon Icon Весела каза:

    Иначе исках съвет от вас как да се справя с луковички на терасата. От зюмбюл….исках да ми кажете как да не гният…..

    ...коментара е пуснат на 01.04.2010
  13. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте отново!
    Аз ви споделих нашия опит със засаждането на луковици в стайни условия. Определено имахме успех- всички до една цъфнаха и развиха много добри растения. Когато засаждате луковици от зюмбюл ги слагайте в саския голяма колкото да побере луковичката /дълбока около 10-на сантиметра/. Една трета от луковичката трябва да се показва на вън.След като я засадите, уплътнете почвата около нея внимателно. Полейте и сложете саксийката на светъл прозорец. Ако помещението е отопляемо, не пропускайте да поливате редовно.
    Друг вариант да засадите луковици от зюмбюли е на вън , в градината. Там растенията ще се чувстват най-добре, ще се развият максимално ефективно и цвета им ще е отличен.
    И не забравяйте, че само здрави луковици ще дадат здрави растения.
    С пожелания за весели празници:

    ...коментара е пуснат на 01.04.2010
  14. мелина Identicon Icon мелина каза:

    Здравейте! Посях ги вече бяха на тъмно и хладно сега се показаха листа около 3-4 см. и ги внесох на топло и светло – дори цветоноса се показва. В някой саксии обаче наблюдавам сивкаво спороношение, какво да предприема за да не загният.

    ...коментара е пуснат на 10.12.2010
  15. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте! Спороношението, за което казвате е провокирано от съчетание на подходящи температури и висока въздушна влажност. Препоръчваме да намалите повиването, да поливате само при необходимост. Поставете саксиите с растенията на светло, ако температурата на помещенията е по-ниска, ще осигурите продължителен цъфтеж на растенията.
    Разбира се, можета да приложите и широкоспектърен фунгицид и да го приложите в указаната доза.
    След прецъфтяване на растенията, изрежете цветоноса и оставете листата да се доразвият. Едва след като пожълтеят и изсъхнат можете да почистите луковиците от тях и да ги извадите от почвата за съхранение.

    ...коментара е пуснат на 11.12.2010
  16. honey Identicon Icon honey каза:

    Здравейте, поздравления за прекрасния сайт, имам няколко въпроса към вас, вчера засадих луковица на бегония в саксия с диаметър 12 см.на дълбочина 2 – 3 см. полях леко отсрани и съм я оставила при температура 16 С- 20 с градуса на сянка. Засадих луковичка на лилиум в саксия с диаметър 15 см на 5 см дълбочина, оставила съм я на тъмно на температура 12 С, не съм поливала. Правилно ли съм постъпила, размера на саксиите и температурите удачни ли са. Имам луковици на фрезия, все още не съм ги засадила, но мисля да ги садя на 5 см дълбочина и да ги оставя на светло и температура около 15 градуса, да поливам ли веднага след засаждане или да изчакам да покара. Благодаря ви предварително за отговора, извинявам се за дългия коментар.Хубав ден

    ...коментара е пуснат на 17.02.2011
  17. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Смятам , че правилно сте засадили луковиците , само не прекалявайте с поливките , докато изникнат младите растения . За фрезията – погледнете указанията на етикета , ако е за пролетно градинско засаждане , изчакайте месеца , който е подходящ . А за поливането – съобразно влагата в самата почвена смес .Ако е много влажна , изчакайте малко да просъхне , за да не предизвикате бързо загниване на луковиците .

    ...коментара е пуснат на 18.02.2011
  18. honey Identicon Icon honey каза:

    Благодаря ви за бързия отговор, ще внимавам много с поливките, иначе повече ме притеснява това дали съм им осигурила добри условия за да покарат, т.е.температура и осветеност, а фрезиите ми са за пролетно засаждане, от март до май, но март не е ли още студено за да бъдат навън, може би трябва да ги оставя известно време докато пакарат вътре в стая.

    ...коментара е пуснат на 18.02.2011
  19. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    За всеки случай имайте готовност за предпазване от преки слънчеви лъчи , а фрезиите засадете според указанията на опаковката , като при хубаво време можете да изнесете на вън .

    ...коментара е пуснат на 19.02.2011
  20. ани Identicon Icon ани каза:

    Здравейте!Имам възможност да си направя цветна градинка на двора с размери 2,5 на 0.40 -рози,лалета,кокичета,нарцис,хризантеми и други пролетни,летни и есенни цветя.Моля, дайте ми съвет откъде да започна.Никога не съм се занимавала с такава дейност.благодаря!

    ...коментара е пуснат на 14.03.2011
  21. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    За да направите цветна градина не се иска само желание . Първо решете как точно искате тя да изглежда , какви растения да има , а те от своя страна кога и при какви условия цъфтят , колко големи стават , дали няма да си пречат едно на друго , колко бройки от вид . Подредете ги по време на развитие , като не забравяте да спазвате изискванията за отглеждане на отделните растителни видове . Оформете различни фигури , бордюри , или групи .

    ...коментара е пуснат на 15.03.2011
  22. Деница Identicon Icon Деница каза:

    Здравейте!Имам към Вас следният въпрос: Подариха ми зюмбюл в саксия и вече прецъфтява.Прочетох, че трябва да отрежа високо цвета и да оставя листата да изсъхнат сами и тогава да извадя луковицата…Къде трябва да я съхранявам, с какво да я подхранвам, в друга почва ли трябва да я сложа, кога трябва да я засадя отново? Общо взето въпросът ми е какво да правя от тук нататък? Благодаря предварително:)

    ...коментара е пуснат на 20.03.2011
  23. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    След като прецъфти , зюмбюла започва бавно да се подготвя за покой . Листата му едно след друго изсъхват и окапват . Заедно с това спрете поливките . След като изсъхнат листата , извадете луковицата , почистете я от сухи люспи , подрежете коренчетата – до 1 см , поставете я в хартия на сухо и хладно място до есента , когато можете отново да я засадите .

    ...коментара е пуснат на 21.03.2011
  24. Марияна Identicon Icon Марияна каза:

    Искам да попитам може ли вече да си изнеса цветята на вън имам предвит мушката и сакъзчета, ако ги наредя на прозорците ще се предпазят ли от слана и къде най-добре се развива и цъфти мушкатото на слънце или сянка?

    ...коментара е пуснат на 23.03.2011
  25. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    И мушкато и сакъзче обичат силната слънчева светлина . Те са летни растения . Но преди да ги изнесем на открито , след презимуване , е добре първо да ги адаптираме към мястото, на което ще ги отглеждаме през пролетно-летния период , та и до есента . Ако изложите на пряка слънчева светлина каквито и да било растения отглеждани продължително време на сянка те ще получат слънчев пригор . Така както става с човешката кожа изложена без предпазни мерки на ярко слънце . За това , след като сте ги почистили от сухи клонки и листа , подрязали сте ги леко и умерено полели , можете да ги поставите на светло място , но не и на пряко слънце . След като видите новия прираст , постепенно ги премествайте към по-светло . Но ако нямате такава възможност ги поставете на прозореца от вътре и с подходяща материя леко засенчете , колкото да пречупите светлината . Ако са от вън освен лекото засенчване , привечер при падане на температурите можете да ги „наметнете” с найлон . Така дори ще ги закалите след зимния покой . Мушкато се развива еднакво добре на слънце , на полусянка , дори съм виждала в напълно сенчести дворове да цъфти .

    ...коментара е пуснат на 24.03.2011
  26. reni Identicon Icon reni каза:

    Засадих си зюмбюли вчера в кашпи.Ще цъфнат ли до 8 март и как да се грижа за тях за да цъфнат?

    ...коментара е пуснат на 22.01.2012
  27. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Зюмбюлите , както много други ранно пролетни растения могат да се засаждат или през есента , или рано на пролет , дори както е във Вашия случай през зимата , но с едно условие . Засадените през този и следващия месец луковични растения е добре да се поставят на защитени от големи студове места – това са неотопляеми помещения , по възможност със слънчево огряване през деня . За да се развиват нормално и цъфтят обилно тези растения имат нужда да преживеят ниски температури – след периода на изваждането от почват предишната година / период на покой/ , засаждайки ги по – рано от обичайното време , ние трябва да им осигурим необходимите за развитието им оптимални условия – именно период на ниски температури , постепенно повишаването им , но не и прекалено . Ако ги отглеждате вътре в отопляема стая , почти е сигурно , че няма да успеете да ги накарате да се развият нормално и да цъфнат . Не и така както Вие бихте искала .

    ...коментара е пуснат на 22.01.2012
  28. reni Identicon Icon reni каза:

    Благодаря за съвета!Сложих ги в не отопляема стая,но искам да цъфнат за 8 март.Трябва ли да ги торя за цъфтеж и как да ги поливам?

    ...коментара е пуснат на 22.01.2012
  29. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Поливките да са умерени – само при нужда , а за торене – луковиците , закупени от цветарски магазин са достатъчно запасени с хранителни вещества , за да торите допълнително .

    ...коментара е пуснат на 23.01.2012
  30. reni Identicon Icon reni каза:

    Здравейте,пак съм аз.Корените на зюмбюлите се повдигат какво да правя?

    ...коментара е пуснат на 31.01.2012
  31. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Не корените се повдигат , а с буйния си начален растеж избутват луковиците на горе , за да имат място за развитие . Предполагам , че съда , в който са поставени е не много голям . Може да направите следното – просто преместете внимателно луковиците в по-големи съдове . Извадете , без да изтръсквате почвата и по възможност без да чупите корените . Насипете почва като внимателно я попритиснете около основата на луковиците . Накрая внимателно полейте , оставете водата да намести почвата , да се изцеди и поставете на обичайното място . Поради много ниските денонощни температури вземете мерки за предпазване на луковиците от замръзване .

    ...коментара е пуснат на 01.02.2012
  32. Нора Identicon Icon Нора каза:

    Здравейте,купих си луковички на бегонии,но незная как да ги посадя.От едната страна са вдлъбнати,това отгоре или отдолу трябва да бъде?

    ...коментара е пуснат на 10.03.2012
  33. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Грудки – така се наричат . Изчакайте известно време , за да се появят първите признаци на „събуждане “ на грудките – много малки , бледорозови листенца и стъбълца . По принцип по-хлътналата част трябва да е мястото , което трябва да бъде над почвата . Засадете ги така , че да са около половината над почвата , ако е влажна , не бързайте с поливките , за да не загният .

    ...коментара е пуснат на 10.03.2012
  34. Ваня Identicon Icon Ваня каза:

    Здравейте,засадих каскадна бегония(грудкова),израстна обаче около половин метър стъбло и никакви разклонения.Може ли да отрежа върха,с цел разклоняване?

    ...коментара е пуснат на 22.04.2012
  35. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    По принцип почти всяко растение подлежи на подрязване , подкастряне , оформяне . Ако сте спазили всички условия за отглеждане на този вид бегония , разбира се , че можете да я подрежете . Самото подрязване се прави винаги над лист или над разклонение , или непосредствено над пъпка пъпка . Прави се по този начин , за да се даде възможност на все още спящите пъпки да се развият .

    ...коментара е пуснат на 23.04.2012
  36. Светла Identicon Icon Светла каза:

    Искам да засадя зюмбюл в оранжерия за ранно производство. Кога да го засадя, има ли определени сортове имам предвид дали издържат на студове, и дали мога да ги комбинирам с други луковични?

    ...коментара е пуснат на 25.09.2013
  37. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Сайта е за любители градинари .

    ...коментара е пуснат на 26.09.2013
  38. Reni Identicon Icon Reni каза:

    Засадих луковиците на зюмбюла и ги поставих на тъмно и хладно предназначени за форсажно отглеждане. Трябва ли да се прави нещо през двата месеца, който трябва да стоят там?

    ...коментара е пуснат на 02.10.2013
  39. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    През този период трябва да поддържате лека умерена влажност в почвата,имайте пред вид,че при тези условия -тъмно и хладно,ако я преовлажните ,луковиците може да загният .

    ...коментара е пуснат на 02.10.2013
  40. Снежанка Identicon Icon Снежанка каза:

    Здравейте!Купих си няколко луковички на лалета и зюмбюли.Иска ми се да ги засадя още сега в саксии , за да цъфнат през зимата,но не съм сигурна как точно става това.При каква температура ще се чувстват най-добре ако са вътре,а не на двора?

    ...коментара е пуснат на 25.10.2013
  41. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    За да цъфтят всички ранно пролетни цветя,имат основно изискване-да преживеят ниски температури.Ако ги сложите още сега в саксия ,на светло място-да,те ще тръгнат да се развиват,но до колко и как ще цъфтят-не се наемам да прогнозирам.Едва ли ще изглеждат като на картинките от опаковките.Затова ,ако искате,ги сложете в заедно с торбичките,с които сте ги закупили.По тях има дупки за проветрение и в най-ниската част на хладилника.Изваждате ги след60-70 дни и ги засаждате.Поставяте саксиите на хладно.Ако ги оставите в отоплена стая вероятно луковиците ще загният доста бързо.Ако желаете направете си експеримент-сложете няколко така както искате-сега,а останалите-по-късно.Успех.

    ...коментара е пуснат на 26.10.2013
  42. Ива Identicon Icon Ива каза:

    Здравейте,
    засадих 3 зюмбюла през октомври по инструкциите, които Вие давате, престояват вече 2 месеца и половина на тъмно и хладно и сега вече са се показали около 3-4 см. Въпроса ми е дали да изчакам да пораснат до 7 см. или може да ги преместя в стайни условия на слънчево място и да започна да ги поливам по често?

    ...коментара е пуснат на 27.12.2013
  43. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте,Ива,моят съвет е изобщо да не внасяте зюмбюлите вътре,защото вероятността да загният,пренесени в отоплена стая е много вероятна.По-добре ги изнесете на открито,на светло,ако имате не много слънчево място,най-добре,тъй като сега не е момента зюмбюлите да цъфтят.Ако са поставени в естествени,градински,условия,те,дори да започнат да се развиват,при първото понижаване на температурите спират растежа си.Когато отново се затопли започват да растат.Но опасност от загниване на вън, освен ако не е прекалено мокро и топло,почти няма.Относно поливките – почвата трябва да е умерено влажна.

    ...коментара е пуснат на 27.12.2013
  44. Силвия Identicon Icon Силвия каза:

    Здравейте.Купих си луковици Лилиум(микс). Посъветвайте ме моля,дали мога да ги засадя сега в саксия или е по-добре в зеленчуковата оранжерия в двора през следващия месец.На опаковката пише ,че луковиците се засаждат през март-май,но ако искам да цъфнат по-рано,какво трябва да направя?Имам засадени в градината 5-6 лилиума,но те никога не цъфтят през месец юли ,както пише на опаковките,а в началото или средата на месец юни.Затова не мога да се ориентирам къде и кога да ги засадя,за да цъфнат по-рано.(Уточнявам:Оранжерийката ни е малка и стъклена,не се отоплява и я ползваме за ранно отглеждане на домати за собствена консумация(6/3м).

    ...коментара е пуснат на 30.01.2014
  45. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    По принцип не е невъзможно и сега да засадите луковиците в саксия, но ако на опаковката изрично е написано, че са за градинско отглеждане,не очаквайте да станат прекрасни като на снимката от етикета.Всяко растение има свой биологичен часовник,както хората,настроено за определени условия на живот,с определен жизнен цикъл.Променяйки го,не можем да очакваме чудеса от растенията.Обаче нищо не пречи да опитате да засадите растенията по-рано,дори в саксия.Не залагайте всички луковици,оставете си и за засаждане според указанията от производителя.Ако използвате саксии трябва да са доста големи,дрениране,с лека оцедлива почва,за да не предизвикате загниване при случайно преполиване.Поставете саксиите на светло,но не прекалено слънчево място,почвата да е леко влажна,в помещението да по-скоро прохладно,до хладно,т.е. имитирайте пролетни температури – естествено затопляне през деня,и охлаждане,до студено през нощта,без да замръзва,разбира се.Аз лично не предпочитам по-ранно засаждане и то в стайни условия на отглеждане.Луковиците на пролетните цветя много лесно биха могли да загният в условия на изкуствено затоплена среда.Относно тези лилиуми в градината – първо не знам какъв точно вид са,ако са от обикновените градински бели,те по принцип цъфтят през юни месец,като имате пред вид различните райони на страната.В горещините лилиума трудно би издържал.

    ...коментара е пуснат на 30.01.2014
  46. Мария Identicon Icon Мария каза:

    Здравейте!Моят въпрос е купих си фрезии на луковици засадих ги през есента и на пролет ми цъфнаха,сега вече прецъфтяха и листата взеха да изсъхват и окапват,какво да направя с луковицата за да мога догодина отново да им се радвам?

    ...коментара е пуснат на 23.04.2014
  47. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Имате вариант да извадите луковиците в момент, когато се вадят тези на лалетата – към май месец , в зависимост от района на страната , в който живеете , или да ги оставите в земята до есента , обаче до тогава има вероятност да бъдат изнесени от подземни вредители , като сляпо куче .В първия случай , след като ги извадите , ги съхранявайте на тъмно , сухо място , както се съхраняват луковиците на лалетата . Но , все пак имайте пред вид , че не е много сигурна дали ще успеете да ги съхраните за догодина и отново да се радвате на прекрасните и ароматни цветове . За това моя съвет е , ако не успеете да ги запазите за следващо засаждане , просто си купете нови луковици . Те са добре запасени с хранителни вещества и при правилно отглеждане ще ви зарадват с аромат и багри !

    ...коментара е пуснат на 25.04.2014
  48. Хелена Identicon Icon Хелена каза:

    Здравейте! Открих ви и се възхищавам на изчерпателните отговори, с които помагате на любителите на цветя. Аз също търся помощ от вас. През февруари подарихме на нашата внучка стъкленица с любимите и лалета (във вода) – лилави (любимият и цвят) и 7 , защото е на 7 години. Но те постепенно увяхнаха, листата и стеблата засъхнаха, а луковиците пуснаха ‘бради’,някои от тях имат и нови ‘бебета’ луковички. Сега тя иска да ги засадим в двора, за да цъфтят пак на пролет. Не можем да я убедим да засушим луковиците… Моля ви за вашия компетентен съвет, какво е най-добре да направим, за да ги запазим живи? Благодарим ви !

    ...коментара е пуснат на 19.05.2014
  49. Elena Identicon Icon Elena каза:

    Здравейте! Открих ви и се възхищавам на изчерпателните отговори, с които помагате на любителите на цветя. Аз също търся помощ от вас. През февруари подарихме на нашата внучка стъкленица с любимите и лалета (във вода) – лилави (любимият и цвят) и 7 , защото е на 7 години. Но те постепенно увяхнаха, листата и стеблата засъхнаха, а луковиците пуснаха ‘бради’,някои от тях имат и нови ‘бебета’ луковички. Сега тя иска да ги засадим в двора, за да цъфтят пак на пролет. Не можем да я убедим да засушим луковиците… Моля ви за вашия компетентен съвет, какво е най-добре да направим, за да ги запазим живи? Благодарим ви !

    ...коментара е пуснат на 19.05.2014
  50. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте,Елена!Първо-благодаря за високата оценка :) .А относно луковицата на лалета-да,права сте,наистина трябва да я извадите от стъкленицата,за да може да си „почине“ растението.След прецъфтяване,повечето луковични постепенно понижават и прекратяват вегетацията си.Първо цветоносите изсъхват, а после и листата.През този период луковицата започва да натрупва запасни хранителни вещества,които подпомагат растежа и развитието на растението през следващата година.За това е добре да го извадите от стъкленицата постепенно,като за начало оставите водата да се изчерпи естествено или леко я отлейте и оставете корените да засъхнат.След това приберете луковицата на тъмно и прохладно място.А самото засаждане се прави на есен-при подходящо време от края на септември до ноември . Желая Ви успех ! :)

    ...коментара е пуснат на 20.05.2014
  51. Elena Identicon Icon Elena каза:

    БЛАГОДАРЯ ВИ !!!

    ...коментара е пуснат на 21.05.2014
  52. Elena Identicon Icon Elena каза:

    БЛАГОДАРЯ ВИ за изчерпателния отговор !!!

    ...коментара е пуснат на 21.05.2014
  53. ани Identicon Icon ани каза:

    Здравейте!
    Коя възможност за засаждане на луковици от зюмбюли и лалета в сандъчета за открита южна тераса е по- надежден- сега да бъдат засадени или да престоят луковиците в хладилника и да ги засадя пролетта. Моля да ме посъветвате за начина за засаждане и изискванията за отглеждане. Предварително Ви благодаря.

    ...коментара е пуснат на 30.09.2014
  54. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте!
    По принцип луковичните цветя,освен ако не са студоустойчиви,като някои лилиуми например,се засаждат на открито през есента.Лично аз смятам,че е още твърде рано.Имайте пред вид продължителните и топли есени напоследък.Ако желаете може да направите следното-засадете лалетата към края на този месец,ако сте си измислили аранжировка в сандъчето,поставете луковиците така,че да има място и за останалите растения.Луковиците на зюмбюлите можете да поставите в хладилник или да засадите.И в двата случая не излагайте сандъчето на непрекъснато слънце огряване.Почвата в ограничени пространства,на вън на открито и при топло време изсъхва по-бързо отколкото е в градината.Така покаралите луковици може да изсъхнат и да загинат.Ако изберете да засадите луковиците на зюмбюлите на пролет,това трябва да стане към края на февруари,началото на март,до края на март в зависимост от региона в който живеете,но не се знае какво ще бъде времето тогава.Засаждат се така,че горната част на луковицата да е на около два-три сантиметра под почвената повърхност,в добре окопана,чиста,дренирана почва,която не задържа прекалено много вода,но и не съхне бързо.Поставете ги на заветно място,защитено от прекалено слънце и вятър.Ако през зимата има нужда от поливка,това се прави в топли дни.Лалетата и зюмбюлите за пролетни цветя,обичат слънцето ,но не и прекаленото огряване,ранните слънчеви лъчи могат и да са коварни към нежните им листенца.За това е добре да имате вариант за леко засенчване при нужда.Поливане,леко подхранване,няма извънредни изисквания за отглеждането им.След прецъфтяване изчаквате да изсъхнат листенцата и вадите луковиците за съхранение.

    ...коментара е пуснат на 01.10.2014
  55. Михаела Identicon Icon Михаела каза:

    Здравейте! Искам да попитам ,за да посадя луковиците на лилиума в двора,на каква дълбочина да е луковицата,през какво разстояние да са и трябва ли да добавя пясък или трина?

    ...коментара е пуснат на 06.10.2014
  56. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте!
    Първо проверете лилиума за какво засаждане е ! Обикновения градински лилиум е студоустойчив и не се налага луковиците му да бъдат зазимявани всяка година.Но тези , които се продават напоследък в градинските секции на големите магазини ,не всички са студоустойчиви.Най-добре проверете указанията на етикета или попитайте човека , който Ви ги е предоставил.Относно пясъка и трината – ако сметнете , че почвата , в която ще бъдат засадени е твърде тежка , може да добавите за олекотяването и малко от тях,като преди това добре ги обесите с почвата.

    ...коментара е пуснат на 07.10.2014
  57. Иван Identicon Icon Иван каза:

    Здравейте! Смятам да поръчам луковици от холандски зюмбюли до края на следващата седмица. Имам известна информация как се садят, но бих искал и професионалното ви мнение. Искам да ги посадя в градината, но не знам как и кога и дали изобщо ще излезе нещо, понеже за пръв път поръчвам от интернет и не съм запознат със системата.
    Ето линк от сайта: http://www.semenabg.com/bg

    ...коментара е пуснат на 15.10.2014
  58. Иван Identicon Icon Иван каза:

    Благодаря предварително!

    ...коментара е пуснат на 15.10.2014
  59. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Здравейте,повечето луковици,които се продават в цветарските магазини и градински секции, са от Холандия,до сега не е имало проблеми след тяхното засаждане.Ако спазвате указанията от етикета, смятам,няма да имате проблеми.Както и преди съм писала в коментарите си,зюмбюлите,както и повечето луковични растения,изискват преминаване през период на ниски температури ,за да цъфтят обилно и правилно на пролет.Имате два варианта – или през есента да засадите в градината и те да преминат естествено през този стадий на развитие/при ниски температури/,или да ги поставите в хладилник и там да престоят до края на зимата,а после да засадите в саксия и накрая в градината,но това ще е след тяхното прецъфтяване.Ако ги засадите през есента в градината,поради топлото време те ще пуснат корени,възможно е и да пуснат връхчета от листа,които обаче няма да се развият до пролетта.Това ще стане под земята и дори при ниски зимни температури няма да измръзнат.На пролет ще започнат естественото си развитие.
    Аз съм купувала растения от интернет,друга фирма с друг електронен магазин и останах крайно разочарована,защото ми „пробутаха“ грудки на канна индика,които бяха „кухи“ или загнили.Това е риска от провал на луковиците според мен при пазаруването по този начин . Но Вие си преценете сам. Желая Ви успех!

    ...коментара е пуснат на 15.10.2014
  60. Иван Identicon Icon Иван каза:

    Благодаря ви за бързият отговор. Имам още един въпрос, за който не се сетих по- рано. Четох някъде, че до края на декември е крайния срок да се посадят луковиците. Възможно ли е това или е твърде късно, понеже декември не е особено „топъл“ месец. И ако не е това крайният срок, докога е? Отново благодаря предвеарително!

    ...коментара е пуснат на 15.10.2014
  61. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    „Краен срок “ е твърде неточно понятие.Обикновено луковиците се засаждат преди големите студове именно поради тази причина.Прав сте – като как да се засади растение в замръзнала почва.Но дори и декември да е топъл,луковиците трябва да бъдат поставени на мястото в почвата , а да може навреме да се включи и техния „биологичен“ часовник и да започне правилното им развитие.“Срока“,ако Ви харесва израза,или,според мен – подходящото време,е есента ,края на септември – началото,до средата на ноември.

    ...коментара е пуснат на 15.10.2014
  62. Сабрие Identicon Icon Сабрие каза:

    Няколко години поред отглеждам луковички от зюмбюл във вода и в саксийки , при стайни условия. И в двата случая цъфтят красиво , макар и не чак толкова трайни и едри цветове . Засаждах ги винаги по различно време , дори не знам кой вариант кога , все се получава – ако не са на мн.топло . Но не помня за колко време даваха цвят , а сега искам да си сметна и за определен период да са ми цъфнали . Бихте ли помогнали ?

    ...коментара е пуснат на 26.11.2014
  63. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    За съжаление в този случай не бих могла да съм полезна , никога не съм си правила труда да наблюдавам и да водя записки за колко време след засаждане ,изникват и цъфтят луковичните растения .

    ...коментара е пуснат на 26.11.2014
  64. илияна Identicon Icon илияна каза:

    Имам засадени зюмбюли,лстенцата още не са пораснали достатъчно ,а се показва цвят.как да забавя цъфтежа?

    ...коментара е пуснат на 15.12.2014
  65. Специалистът Identicon Icon Специалистът каза:

    Вероятно ги гледате на топло в стаята и с това сте провокирала появата /ненавременна/ на цвета. Изнесете растенията на открито . Все пак естествената им среда е с ниски температури .

    ...коментара е пуснат на 16.12.2014

Коментирай